FAQ
Algemene vragen
Wij accepteren Bancontact, PayPal, iDeal, American Express, Visa, Mastercard en Klarna.
U kunt al onze producten bezoeken door door de website te navigeren. Bovenaan de pagina vindt u de knop Horloges. In de footer vindt u nog diverse andere links.
Cadeaubonnen zijn binnenkort te koop.
Bestellingsproblemen
Neem onmiddellijk contact met ons op met uw juiste adres en bestelnummer. Indien mogelijk passen wij uw adres aan voordat het verzonden wordt. Als het pakket al is verzonden en het pakket is zoekgeraakt, kunnen we op geen enkele manier een terugbetaling of vervanging verwerken. Houd er rekening mee dat dit een fout van uw kant is, maar we zullen ons best doen om u te helpen.
Verwerkingstijd:
Bestellingen uit Nederland en België worden binnen 0-1 werkdag verwerkt (maandag t/m vrijdag).
Levertijd:
Voor bestellingen die op een werkdag vóór 20:00 uur zijn geplaatst, wordt de levering binnen 1-2 werkdagen verwacht (maandag t/m vrijdag), meestal de volgende dag, afhankelijk van PostNL. Bestellingen die op zaterdag en zondag worden geplaatst, worden op dinsdag geleverd.
Totale levertijd:
Voor Nederland en België: 1-2 werkdagen.
Voor bestellingen buiten Nederland en België: 2-4 werkdagen. Levertijden kunnen worden vertraagd door onvoorziene omstandigheden.
Opmerking:
Verzend- en retourkosten worden niet vergoed tijdens promotieperiodes.
Product & voorraad
Alle ASTOS horloges zijn voorzien van volledig automatische mechanische uurwerken. Deze uurwerken zijn gekozen vanwege hun betrouwbaarheid en precisie om u optimale prestaties te garanderen.
Houd er rekening mee dat alle mechanische horloges een variatie van enkele seconden per 24 uur hebben. Dit is hetzelfde voor alle mechanische horloges, ongeacht de prijs, en wordt veroorzaakt door de aard van de mechanische uurwerken zelf.
De meeste van onze horloges zijn waterbestendig. Bekijk de specificaties van elk horloge om het waterbestendigheidsniveau te zien, indien van toepassing. Houd er rekening mee dat de hoeveelheid water die uw horloge aankan afhankelijk is van de waterbestendigheid. Als een horloge waterbestendig is, betekent dat niet meteen dat het veilig is om mee te zwemmen. Lokaliseer het waterbestendigheidsniveau en voer een snelle zoekopdracht uit om te weten hoe bestendig het daadwerkelijk is.
U hoeft zich geen zorgen te maken dat zweet of regen uw horloge beschadigen. We raden u echter af om uw ASTOS-horloge onder te dompelen, omdat plotselinge bewegingen de waterdruk op de kast verhogen en mogelijk water binnenlaten.
ASTOS Horloges zijn ontworpen met het oog op extreem weinig onderhoud. Dit omvat geen onnodige complicaties voor betrouwbare prestaties en een ontwerp dat gemakkelijk schoon te maken is zonder speciaal reinigingsgereedschap. Veeg eventueel opgehoopt vuil eenvoudig weg met een vochtige doek.
Let op: De siliconen band is niet gevoelig voor water zoals leren banden, dus maak hem gewoon schoon zoals je andere accessoires ook zou schoonmaken.
Het automatische uurwerk is volledig te onderhouden en te repareren, wat betekent dat als het stopt en niet meer begint te tikken wanneer het wordt verplaatst, het kan worden gerepareerd door elke ervaren horlogemaker of reparatiewerkplaats.
Wij raden u aan uw mechanische horloge om de paar jaar te laten onderhouden om optimale prestaties en een lange levensduur te garanderen.
Een automatisch horloge heeft geen batterij, maar een opwindmechanisme met een gangreserve die ervoor zorgt dat uw horloge blijft tikken. Om uw horloge op te winden, gebruikt u uw duim en wijsvinger om de kroon met de klok mee te draaien totdat u weerstand voelt. Zodra u weerstand voelt, is uw horloge volledig opgewonden en zorgt de gangreserve ervoor dat uw horloge blijft lopen, zelfs als u het afzet. Houd er rekening mee dat het 30-50 rotaties kan duren om uw horloge volledig op te winden. Terwijl u het horloge draagt of verplaatst, zal de rotor in de kast uw horloge automatisch opwinden voor continu gebruik. Handmatig opwinden is alleen nodig als uw horloge volledig is gestopt.
Retourneren en ruilen
Ze zullen worden gewelfd en nooit meer worden verkocht. Je krijgt altijd een gloednieuw ASTOS horloge.
Vanaf het moment dat u een terugbetalingsbevestiging ontvangt, kan het 3-5 werkdagen duren. Houd in alle gevallen rekening met maximaal 7 werkdagen. Als u uw terugbetaling nog steeds niet heeft ontvangen, neem dan contact met ons op.
Meer informatie over retourneren vindt u in ons restitutiebeleid in de voettekst van de website.
Ja, maar alleen voor een horloge van dezelfde prijs. Het horloge dat u heeft gekocht, moet bij aankomst ook in de originele verpakking zitten, ongeopend. Voor verzendinstructies dient u contact met ons op te nemen. Zodra wij het pakket hebben ontvangen, verzenden wij het gevraagde product.
Neem onmiddellijk contact met ons op en beschrijf het probleem. Als u in aanmerking komt, geven wij u een retouradres waar u het product kunt retourneren voor omruiling of terugbetaling.
Wij vergoeden u alleen de verzendkosten als er sprake is van een defect bij uw aankoop tot een bedrag van 10 EUR. Als de verzendkosten dit bedrag overschrijden, bent u verantwoordelijk voor het resterende bedrag.